Jau beveik šimtą metų televizoriai užima svarbią vietą mūsų gyvenimuose. Seneliai atsimena karą, atsimena ir laikus, kai televizorių dar nebūdavo. Senas televizorius, vos veikiantis, taip pat mena laikus, kai buvo itin garbinamas, visiems reikalingas ir kasdien žiūrimas. Tokios šlovės televizoriai susilaukė labiausiai iki interneto įsigalėjimo. Dabar jau yra kitaip žiūrimi televizoriai. Dažnai per juos transliuojamos programos ar filmai iš tokių laikmenų, kurias turi patys žmonės. Taip pat daug kas tiesiog internetą online žiūri per televizorių. Tačiau buvo laikai, kada televizorius turėjo milžinišką įtaką ne tik kaip žiūrėjimo, vaizdavimo priemonė, bet ir kaip pats transliuotojas. Dabar mes laisvai renkamės, ką žiūrėti, o televizorių naudojame tiesiog kaip ekraną, per kurį stebime. Anksčiau pasirinkimo nebuvo, televizorius ir televizija būdavo tas pats. Apie tokias reikšmingas gyvenimo trajektorijas prikurta ir dainų, televizija įspaudą palikusi ir kitokiuose menuose, reflektuojančiuose žmogaus gyvenimą.
The shine will always be on TV
Ši populiari britų grupės daina skambėjo gal prieš 30 metų, ir dabar, kai vyksta vakarėliai „disco“ tema, mes prisimename tai. Daina paprasta, tačiau jos žodžiai atspindi ir šiek tiek ironizuoja televizijos vietą ir poveikį žmogui. Šviesa amžinai švies iš televizoriaus – tokie žodžiai skamba šioje dainoje, parodydami, kad televizijoje yra viskas, ko žmogui reikia. Šviesa paprastai yra simbolis geriausio dalyko, labiausiai trokštamo ir visiems būtino.
Geras daiktas yra televizorius
O čia jau lietuviškosios TELE Bim Bam grupės dainelė, taip pat dainuojanti apie tai, koks geras yra dalykas televizorius, nes per jį gali matyti viską. Kaip dainuojama – pasaulio vaikus. Video klipe nuotaikingai vaizduojamas senas televizorius, vaikai, spalvotos dekoracijos. Daina sukurta standartiniu grupės stiliumi, yra orientuota į vaikus, tačiau ją mintinai moka ir suaugusieji, kadangi girdėjo šią dainą tikrai ne kartą, ir ne du.
Nekenčiu reklamos, ir kiti kultūriniai reiškiniai
Televizorius turėjo didžiulę įtaką ir buvo toks galingas ne tik dėl to, kad tai buvo „langas į pasaulį“, bet ir dėl to, kad jis rodydavo reklamą. Tai buvo ir didžiulė marketingo mašina. Jeigu kažkas parodoma per televizorių, tuo ir tikima. Legendinė lietuvių laida „Nekenčiu reklamos“ rodė juokingai provincijos žmogaus Prano gyvenimą, stebint reklamas per televizorių ir kūrybingai į jas reaguojant. Tokia komedija – laida pranoko pati savo lūkesčius, o tai, kaip ji talentingai sukurta, panašu, leis ja mėgautis ir dar ne vienerius metus.